W Anders Szkole Polskiej Marche Kadra Pedagogiczna zadaje pytanie: jak wyjaśnić naszym uczniom ich podwójną polsko-włoską tożsamość?...
Przedstawiając ich korzenie. Wypełniliśmy wspólnie schemat drzewa genealogicznego, uzupełniając go imionami oraz nazwami członków rodziny polskiej, jak i włoskiej. Był to prosty sposób, aby poznać lepiej rodzinne relacje i zastanowić się nad szerszym znaczeniem słowa „dom”.
Lekcja o nizinach, wyżynach i górach polskiego terytorium była bardzo zabawna! Dzięki kolorom na mapie uczniowie znaleźli: Karpaty, Tatry, Sudety, Śląsk, Mazowsze i nie tylko!
Najmłodsi zapoznali się z nazwami części ciała. Ręka lub noga nie są dla nich już tak trudne do wymówienia, zaś łokieć i brzuch wystawiły na poważną próbę te małe języczki. Dzieci dobrze się bawiły, rysując sylwetkę swoich towarzyszy na papierze pakowym, dobrze wymawiając każdą obrysowaną część ciała. Piosenka pomogła nam lepiej zapamiętać nowe słowa.
POLONIJNA AGENCJA INFORMACYJNA - KOPIOWANIE ZABRONIONE.
NA PODSTAWIE: Anders Szkoła Polska w Marche
NAPISZ DO REDAKCJI - PODZIEL SIĘ WIADOMOŚCIĄ