SWP

Argentyna

2022-10-01 Harcerze z Argentyny po raz pierwszy w Polsce!

Podharcmistrz Andrzej Kiciński wraz z grupą 10 harcerek i harcerzy z Argentyny wrócili z wyprawy do Polski. Dla tych młodych ludzi była to pierwsza podróż do kraju przodków!

Wyjazd zorganizował druh hm. Andrzeja Wojno a sfinansowany został przez Fundację im. Ks. Frelichowskiego. Bł. ks. phm. Stefan Wincenty Frelichowski (druh Wicek) to patron harcerzy. Męczennik II wojny światowej oddał swoje życie w niemieckim obozie w Dachau, kiedy zgłosił się, aby pomagać chorym na tyfus.

O tym jak przebiegał pobyt w Macierzy opowiada podharcmistrz Andrzej Kiciński:

Wybraliśmy się na dwutygodniowy, intensywny kurs językowy, w którym uczestniczyła z nami delegacja 7 członków harcerstwa Australii.
Odbyliśmy lekcje językowe, warsztaty polskiego tańca ludowego, a także wycieczki. Kurs odbywał się w pięknym średniowiecznym zamku w Pułtusku.

Po dniach nauki mogliśmy zwiedzić Warszawę, stare miasto, stadion narodowy, Muzeum Powstania Warszawskiego, symboliczne budynki, takie jak Ministerstwo Edukacji, Belweder, Gmach Ministrów i inne ważne miejsca w stolicy Polski.

Kontynuujemy spacer po Krakowie, zwiedzamy Wawel, dzwonimy dzwonem Zygmunt z nadzieją, że będziemy mogli tu wrócić.

Kontynuowaliśmy naszą wędrówkę przez Wadowice, zwiedziliśmy muzeum św. Jana Pawła II, następnie pojechaliśmy podziękować naszej kochanej Matce w Częstochowie i wreszcie zwiedziliśmy piękne miasto Toruń, gdzie spoczywają relikwie naszego patrona Ojca i Druha Frelichowskiego, zwiedziliśmy jego piękne miasto i nie zapomnieliśmy spróbować słynnych pierników.

Było to cudowne przeżycie dla wszystkich, gdzie wszystko, co studiowaliśmy w ciągu roku, mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy, zobaczyć Wisłę, gdy wzruszenie dla tych młodych ludzi, którzy w sercu noszą Polskę, a teraz Polska jest o wiele bliżej.

POLONIJNA AGENCJA INFORMACYJNA - KOPIOWANIE ZABRONIONE.
NA PODSTAWIE: korespondencja dla PAI

NAPISZ DO REDAKCJI - PODZIEL SIĘ WIADOMOŚCIĄ

POLECAMY TAKŻE

Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order by element_6 DESC , element_24 DESC LIMIT 0,4' at line 9' in /pai_wiadomosci.php:175 Stack trace: #0 /pai_wiadomosci.php(175): PDOStatement->execute() #1 {main} thrown in /pai_wiadomosci.php on line 175