W dniach 20-21 kwietnia w Antalyi odbyło się seminarium w ramach projektu PolishPIE pt. "Wspieranie kompetencji nauczycieli w edukacji polonijnej".
Seminarium otworzyła prezeska Polonijnego Stowarzyszenia Kultury i Nauki - Małgorzata Dastek-Koçkaya, podkreślając wpływ projektu "Innowacyjne pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym" na rozwój działalności stowarzyszenia.
Z Polski do Turcji przylecieli zaproszeni na tę okazję specjaliści ze Stowarzyszenia Poradnia Polonijna, aby wesprzeć nauczycieli oraz rodziców w edukacji dwu i wielojęzycznej. Neurologopedka mgr Anna Szkotak wygłosiła wykład pt. “Nieoczywiste pułapki dwujęzyczności. Perspektywa neurologopedyczna”, psycholożka mgr Dorota Sikora zwróciła uwagę na zaburzenie ARFID w wykładzie “Wyzwania emocjonalne ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń odżywiania w rodzinach polonijnych”, fizjoterapeuta mgr Damian Dudkiewicz w swoim wystąpieniu podkreślił rolę aktywności fizycznej w edukacji polonijnej “Integracja sensoryczna u dzieci dwujęzycznych. Znaczenie i metody pracy dla nauczycieli w kontekście kulturowym”.
Wykłady zostały wzbogacone o praktyczne warsztaty oraz spotkania indywidualne z dziećmi i rodzicami. W ciągu dwóch dni specjaliści przeprowadzili w sumie 27 konsultacji logopedycznych, psychologicznych oraz fizjologicznych.
Seminarium zamknęła nauczycielka ze Szkoły polonijnej w Antalyi - Magdalena Drop-Altıntaş, opowiedziała o projektach realizowanych przez stowarzyszenie ze szczególnym uwzględnieniem PolishPIE.
Projekt "Innowacyjne pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym" jest dofinansowany przez Unię Europejską.
POLONIJNA AGENCJA INFORMACYJNA - KOPIOWANIE ZABRONIONE.
NA PODSTAWIE: korespondencja dla PAI
Polish PIE
NAPISZ DO REDAKCJI - PODZIEL SIĘ WIADOMOŚCIĄ
Wyjątkiem jest uzyskanie indywidualnej zgodny redakcji, wówczas zgodnie z prawem autorskim należy podać źródło:
Polonijna Agencja Informacyjna, autora - jeżeli jest wymieniony i pełny adres internetowy artykułu
wraz z aktywnym linkiem do strony z artykułem oraz informacje o licencji.