Codzienne trudy pracy nauczycieli w Polskiej Macierzy Szkolnej w Grodnie 18 lutego zostały doprawione sporą dawką zagadnień metodycznych. Bo to właśnie w tym dniu odbyła się konsultacja metodyczna, prowadzona przez stypendystkę programu „Solidarni z Białorusią”, finansowanego przez NAWA, dr Danutę Myszko.
W polu widzenia konsultantki znalazły się zagadnienia najbardziej nurtujące nauczycieli-praktyków: jak sprowokować ucznia do czytania, jak zmotywować go do uczenia się, jak aktywizować jego ciekawość poznawczą.
Do dyspozycji nauczycieli była prezentacja, materiały dydaktyczne, oryginalne prace uczniów jako przykład realizacji pewnej techniki lub metody. Włączone w pracę koleżanki miały możliwość wykonać szereg ćwiczeń w celu „wżycia się” w sytuację ucznia.
Są podstawy twierdzić, iż poznane techniki zostaną wdrożone w proces dydaktyczny.
POLONIJNA AGENCJA INFORMACYJNA - KOPIOWANIE ZABRONIONE.
NA PODSTAWIE: Polska Macierz Szkolna w Grodnie
NAPISZ DO REDAKCJI - PODZIEL SIĘ WIADOMOŚCIĄ
Wyjątkiem jest uzyskanie indywidualnej zgodny redakcji, wówczas zgodnie z prawem autorskim należy podać źródło:
Polonijna Agencja Informacyjna, autora - jeżeli jest wymieniony i pełny adres internetowy artykułu
wraz z aktywnym linkiem do strony z artykułem oraz informacje o licencji.